Grått

 

Tittade ut genom fönstret på lördagmorgonen och vädret var inte alls vad jag väntat. De 12 plusgraderna med sol som smhi utlovat hade bytts ut mot en tjock grå massa med snålblåst och lite dugg. Vi som hade tänkt göra någon utflykt och kompensera för våra innesittande veckojobb, jag beklagade mig högljutt. Krille tittade också ut och sa "ja, det är grått, men vi har i alla fall varandra" och fortsatte sen plocka fram frukost. Jag kommer alltid beundra det där, att kunna säga fantastiskt fina saker som om de vore självklarheter. Själv skulle jag känna mig som en fånig romantiker och garanterat säga det med lite ironi, men han lyckas. Den planerade utgången på Kth:s tentapub med nasra och hennes vänner blev till en kväll med krille istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0