Earth hour

 

Idag är det earth hour, jag skriver idag för att det sker på lokal tid mellan kl. 20.30-21.30 vilket då självklart infaller olika på olika delar av jorden. Earth hour går ut på att medvetandegöra och utgöra ett ställningstagande för hållbara energi källor, så se till att släcka alla lampor mellan de klockslagen! Vi kommer gå på bio, ja där lär det ju inte vara släckt...men vår lägenhet kommer ju ligga mörk så jag antar att vi på sätt och vis deltar :/. Hade det inte varit så förbaskat kallt hade jag kunnat tänka mig gå med i fackelpromenaden som kommer vara genom Stockholm ikväll i och med eventet, hade nog varit fint.
Jag vet att många klagar på earth hour och tycker att det inte ger särskilt mycket att släcka lampor 1 timme 1 kväll om året, att det är något man måste tänka på alltid. Ha 300 000 lampor i drottninggatans julbelysning och sen släcka stadshuset under 1 timme gör inte riktigt jämt. Men, jag tycker ändå att alla intiativ är goda intiativ! att detta inte fanns på kartan för några år sedan och att det nu har fått sådant genomslag kan ju bara tyda på att medvetenheten är påväg åt rätt håll :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0