Mera moln och maränger

 

 

Nu sitter jag hemma i den tomma lägenheten bredvid utblommade tulpaner och målar mina naglar himmelsblå. Jag har inte tyckt det känns konstigt att krille rest bort hittills men nu är det ändå lite tomt ändå. Jag är ju en sån person som inte är särskilt förtjust i att vara ensam. Nu får tv:n stå på som bakgrundssällskap och det är ju tur att det finns så många mysiga brittiska hus-mat-och antikprogram, ingenting känns hemtrevligare än en britt som småpratar i bakgrunden om hur charming, country cottages är :)

Idag träffade jag Gabriella för en fika och en ofrivillig promenad. Efter att ha siktat på Gildas vid Nytorget och gett upp när vi insåg att vi inte var de enda som sökt oss till det vattenhålet vandrade vi vidare runt östra söder. Idag var ju kanske en typisk fikadag, söndag med mörk himmel och slask längs trottoarerna. Mycket var stängt, mycket var fullt och en annan vara bara ful. Vi hamnade till slut på Tully's vid götgatan, ett ställe som tack vare sitt läge man tycks hamna på. Extra trevligt att fika och umgås såhär på min skidänka-vecka.



Jag åt förövrigt citronmarängpaj, lite i sötaste laget även för mig var den, fast det var inte dit jag skulle komma. Jag googlade nämligen på citronmarängpaj och efter lite scrollande fann jag nått så bedårande som marängkycklingar! Massa bilder fanns det, alltså något vedertaget. Vad är detta för fluffigt påskpyssel jag missat i mitt liv?! Det hamnar på min mentala påsk-pepp-lista...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0