Vällingby och vårkläder

 

Igår träffade jag Ellinor som åkt ner från Uppsala. Då hon nu läser Stadsplaneringskursen ville hon dessutom gärna besöka denna omtalade ABC-stad Vällingby under sin tur hit. Nytta med nöje i Vällingby alltså. Jag som sovit i Huddinge dagen innan åkte t-bana hela vägen från högdalen, nästan en timmes tur längs med gröna linjens stationer.

Jag har nog varit i Vällingby själv max 4-5ggr så det var faktiskt kul att blanda lite handlande och fikande med en stadsplaneringsmässig promenad. Centrumet har ju verkligen blivit stort och vissa delar rejält tillbyggda. White vann tydligen förslaget om nyplaneringen och här nedan ser ni resultatet, ytterligare ett centrum med en jättegalleria. Ja, jag är inte direkt positiv till dessa shoppingsvampar som verkar vara the shit i Sthlm just nu :/

 

Halvinbyggt. Lite Sony center-inspirerat måntro?

Storskalig framsida med ett tak fullt med loggor.


Dagen slutade i alla fall med en mycket trevlig vin och plockmat-kväll hemma på berget. Det har sina fördelar med att ha boet för sig själv ibland också ;) Hittade föresten tre nya vårtoppar från HM under vår tur i centrumet. Jag försökte hitta dem på deras hemsida för att länka men de verkar inte ha dem där. Här är lite detaljbilder för de var detaljerna jag fastnade på!

Fågelmönster! :) Köpte det på en silkesaktig t-shirt topp men fanns även på klänning.



Ännu en t-shirt, denna med söt krage och vita ränder som vid närmare granskning är kaniner!



Långärmad stickad tröja. Gillade verkligen de ljusa och klara färgerna!

Jag blir verkligen så glad av vårkläder, ljusa, färggranna och i år mycket prickigt ser det ut som. Var dessutom superfint väder i Sthlm idag och när jag var ute kvittrades det som sjutton :)

Krille hemkom dessutom mitt på dagen idag. Vi stod och stirrade på varandra i dörren, han solbränd som en panda efter skidglasögonen och med en veckas skäggstubb och sen jag med mitt korta hår ;) Tror vi båda har vant oss vi varandra nu och det är mysigt att ha någon hemma igen. Kött var tydligen extremt dyrt i Schweitz men ost billigt så kosten påstår han har i princip bestått av ost och bröd ;) Vi ska kompensera detta nu med att kila in i köket och göra hemgjorda hamburgare med sallad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0