Med bussen över bron

 

På 4ans buss över Västerbron till kontoret och ex-jobbets början! Från dagens början till dess slut har det varit många intryck, många människor att träffa och nya miljöer att lära känna.

Jag känner mig hur som helst jättenöjd över att sitta där när jag skriver x-jobbet. Alla verkar väldigt trevliga och stämningen känns väldigt kompisaktig med högt i tak. Deras kontor ligger högst upp i huset och med stora fönster känns allt ljust och fräscht, lunchrummet har en jättevacker panorama över Söders takåsar :)

Inredningen är väldigt "arkitekt-aktig" men med mycket varma färger, mönster ochh växter känns den ändå mer hemtrevlig än andra jag varit hos. Att alla anställda exempelvis har egna små handdukar med namnskylt ovanför på de olika toaletterna är ju jättefint :)

Lyxen att ha riktiga kaffemaskiner, mängder med te, nybakat bröd varje morgonfika och fruktkorgar under dagen är ju inte heller att förkasta.

 

Med själva x-jobbet har jag ju precis bara kommit igång, jag tror nog att det kan bli bra men startsträckan känns alltid svår, det gäller ju att få igång vad man faktiskt ska göra :)

Jag hade ju tänkt undersöka några utförda projekt och sedan ha samtal med deras gestaltande arkitekter så jag hoppas verkligen jag hittar några som är villiga att ställa upp och som dessutom har relavanta projekt. Min handledare tyckte ju för övrigt att jag att skulle ge mig i kast att kontakta arkitekten för nedanstående projekt. Det tänker jag allt göra också! dock lite tvekande inför det resultatet men man ska ju satsa högt! ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0