Från julmys till januarimys?


I fredags, tjugonda knut, åkte julsakerna ut. Inte för att jag saknar dem och julen, när väl nyår nalkas så är man ju redan då ganska trött på det hela men de där julsakerna gör ju ändå nått med ett hem. De lägger liksom till färg, spänning och lite extra mysighet. Aldrig blev väl köket så tomt som när smällkaramellerna som hängde där fösvann. Att finna mysigheter i ett grått januari är liksom inte lika lätt :S
Kylen blev också den helt helt bedrövande vit och kal när alla glittriga julkort försvann så kände att något måste ju bara upp där. Blev därför glad när jag hittade stora vintagekort på prylbutiken vid södra station! Fanns en salig blandning av korttyper men valde ut 3 med gamla reklamaffisher på, dit ska jag definitivt gå tillbaka och rota när påsken kommer, älskar gamla påskkort :)













Apropå att finna lite mys i januarivardagen så tittade jag och Krille på en kortare film (1h) här om dagen. Den är fransk och tecknad, en sån där film jag blir glad av. Töntig, mysig och med en katt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0