Afternoon tea


Idag löste Krille in sin julklapp jag gett honom, en English Afternoon tea på Chaikhanas tehus i gamla stan.
Jag har aldrig varit på ett _riktigt_ tehus förut, här var verkligen téet i fokus. Listan på sorter var lång och jag valde ett svart som hette Marco polo och var smaksatt med kinesiska och tibetanska blommor :)

Allt som allt ingick en kanna te, fyra engelska snittar, två scones med clotted cream och marmelader samt en valfri dessert.

Cafét ligger på Svartmannagatan 23 i gamla stan, mitt bland alla turistkvarter men kan inte påstå att jag sett det tidigare. Det liknar inte ett vanligt turistcafé heller, inredning är i kolonialstil med marmorskivor och mörkt trä och ägaren själv går runt i en traditionell indisk Kurta-dräkt. Ett mer genuint ställe som jag gärna besöker igen :)

















Gamla stan var tyst och lugn när vi vandrade hemmåt. Utan alla turister kändes det som en helt annan stad.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0