En trött liten söndag

Efter att ha varit ute till 03 är man trött, speciellt om man är en hammie :P Var en trevlig kväll igår ute på Strand men omänskligt kallt när man skulle gå hem i strumpbyxor, -18C, uscheliusch. Strand påminner mycket om min klass faktiskt, rundpingis, öl och indiepop ;)

Idag var alltså en liten trött söndag med kamerapillande och fika. Börjar upptäcka att jag skriver om mycket mat och fika i denna blogg, det var ju inte tänkt från början men det visar sig att jag visst fikar en del!



Vi begav oss till Gunnarsons, ett riktigt traditionellt fik med konditori och bageri. Klart en av Söders bästa!



Förutom våra mackor blev det varm dryck i den kyliga dagen. Jag tog Gunnarssons egna varma choklad med äkta vanilj. Trots att jag tog den ljusa smakade den verkligen tungt av choklad.



Krille tog té och jag upptäckte att det ju till och med var Kusmi-té! Visste inte ens att det fanns som pås-té!

Jag fick även tid att testa och läsa på om min nya kamera idag. Har kommit en bit in på manualen och har nu börjat fota :) Är mycket att lära sig om man manuellt vill kunna justera men jag börjar lära mig. Nedan följer lite testbilder på tulpanerna som fick fungera som stilleben. De är helt oredigerade.









Den funkar fint! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0