Sofia

Idag styrdes kosan mot söder och sofiakvarteren. Var ruskigt vackert imorse, -18C och allt täckt i frost. Stockholm såg ut som ett narnia där jag stod vid slussen och inväntade 2ans buss. Eller som Thorbjörn som jag skulle ha samtal med uttryckte det, "som om stadsdelen var täckt med kristyr".

Deras kontor var verkligen jättefint. Jag har varit i byggnaden förut hos Nyréns i samband med sommarjobb hos Huddinge kommun men här var det faktiskt lite snyggare inrett. Själva lokalerna är ett gammalt väveri och de stora fönstrena släpper in massor med ljus. Det är endast ytterväggarna som verkar stå kvar av den gamla byggnaden då insidan är helt omgjord med mycket glas och etager.

 

Under senare förmiddag när jag rörde mig till kontoret hade all frost försvunnit men det var kallt, klart och vackert och i min promenad mot skanstull gick jag över vitabergsparkens gamla kvarter.

 

På eftermiddagen var det riktigt finfika då Patrick, en byggnadsarkitekt, fyllde 50 år just på dagen. Det blev tårta och skumpa på eftermiddagen, inte illa!
När dagen sedan led blev det ett fantastiskt fint ljus över takåsarna, typiskt trevligt att ha ett kontor högt upp i ett glashus :)

 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0