Lugn i lunchrummet

Idag är det ju torsdag och på torsdagar kommer det en Qigong-instruktör till kontoret på förmiddagen. Vårt lunchrum som förövrigt har det charmiga namnet Trädgårn blir till en liten gympasal när bord dras undan och gardenier dras för. Där står vi alltså och andas in och andas ut och gör energistärkande rörelser. Qi betyder livsenergi och qigong handlar helt om att öppna upp sig och slappna av för att qi ska flöda bättre. Jag hade aldrig testat det förrän jag kom hit och det är ganska trevligt om än jag föredrar yogans lite mer stretchande och gymnastiska rörelser. Avslappnande är det i alla fall, jag blir sjukt trött där jag står med slutna ögon och hälsar på månen och målar regnbågen. Tur att det är lunchdags alldeles efter.

Till lunch hade jag med mig hemmagjord pizza, vardagslyx :) Vi gjorde den igår kväll med egen deg. På hade vi salami, skogschampinjoner, körsbärstomater och mozzarella.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0