Kamera och kemikalier


På kontoret håller de på att bygga om och utöka. De ska ta över ytterligare en halv våning och i samband med detta ska det byggas om samt att en intern trappa ska byggas mellan de tre planen. Att det springer byggjobbare och låter en del har man ju vant sig vid. De bygger ju om hela Hornstull för övrigt och det är flera gånger om dagen som det piper när de ska spränga och då hela huset faktiskt vibrerar. Men idag vet jag inte om de målade eller lackade i huset men det luktade så starkt av kemikalier att det inte gick att vara på mitt plan. Folk gick hem. Och jag också då.

Det här med att arbeta hemma är inte min grej det visste jag ju ;) gud va lätt man blir distraherad! jag har diskat, städat, gjort smoothies och till och med små lappar till teburkarna. Allt är ju mer intressant än att plöja litteratur, även om ämnet faktiskt ändå är kul! Hoppas verkligen det är som vanligt imorgon, jag behöver disciplin!

Och min kamera kom idag! ^^ Stort paket var det! Har bara kikat ner i lådan men ska alldeles strax packa upp den. Är en Canon Eos 550D, köpte även till väska och 8GB minneskort, så är redo att köra igång :)

En sån här är det:
http://www.canon.se/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_SLR/EOS_550D/

Jag har en vana att döpa mina saker, typ mobiler, cyklar mm. Något jag fått efter mina kära mor ;) Och detta bestäms av namnsdagen saken införskaffas så denna kamera blev en Ivar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0