Holkar i Sjöstan

Idag var jag ute i Sjöstaden för ett av mina samtal till x-jobbet. Vi pratade mycket färg och tydligen ska gul vara en färg som är "inne" nu i landskapsarkitekturen. Jag fick ett tips att gå och titta på en park i närheten när jag ändå var i krokarna. Där hade de satt upp gula fågelholkar för att skapa identitet och accent på platsen. Ärligt talat är jag tveksam till detta tilltag, holkarna sitter så nära varandra och så pass lågt att inga fåglar ändå kommer våga bebo dem. Alltså är de bara där som ren dekoration vilket visserligen många säkert kan tycka är fint, men jag ser det som ödsliga bon och tycker att de istället kunde valt något annat att sätta upp som inte kopplade till fågelbon Nu saknar man ju de små sparvarna istället :/

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0