Gylllene grodor en trött dag

Usch, krille är förkyld på riktigt nu och jag började min lördag med att jag vaknade med huvudvärk :/ känns segt i kroppen och går runt på ipren nu. Vi har därmed en lite hängig hemmadag för att orka bege oss iväg till Jordbro och parmiddag ikväll, hoppas man får upp aptiten! Morgondagen är mer aktivt planerad så det gäller att pigga på sig lite :)

Tänkte ju inte bara beklaga mig här utan också slänga iväg lite inspiration. Under mitt samtal igår togs Martha Schwartz upp mycket och här är ett gammalt projekt men som jag inte sett tidigare. Ett exempel på hur man kan jobba om man har installation som förutsättning. Denna gestaltning för en galleria-ingång i Atlanta stod endast uppe i ca 3 år. Grodorna är leksaksgrodor som sprayats med guldfärg







Jag har blandade åsikter kring Martha... jag skulle inte tycka om att dagligen vistas i de miljöer hon skapar då de är alldeles för extrema och inte integreade med omgivningen men samtidgt vore de väldigt coola att besöka 1 gång och hennes sätt att ta rummet i anspråk och göra högljudda installationer är inspirerande att se och jag tror det kan höja statusen på vårt yrke genom att inte hela tiden anpassa sig efter vad andra anser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0