Gamla tider

Igår var jag på seminarium på skolan, alltså min första resa till Uppsala sen uppropet. Jag trodde när jag flyttade att det skulle kännas konstigt och lite sorgligt att komma tillbaka till lilla Uppis så jag är ganska glad att det faktiskt känns okej! Just nu känner jag mig väldigt klar med Uppsala och det känns väldigt skönt! Om några år tror jag ju dock att jag kommer bli betydligt mer tårögd de gånger jag kommer tillbaka till min gamla studentstad och går de gamla gränderna och ser alla nationer.

Det som känns konstigt nu i så fall är snarare att man ska lämna klassen, vännerna och vanan att alltid ha skolan. Man säger alltid att åren går så fort och ja de har väl gått fort på ett sätt men samtidigt känns det snarare som 10 år sen vi började. Allt var verkligen en annan tid, ett annat liv...

Vi pratade om det, att bara ett år sen känns så avlägset, när vi var ute med snö till knäna och beskar träd.  Och för två år sen var vi i Rom, hur avlägset känns inte det? Jag var tvungen att titta på de bilderna när jag kom hem sen och gud va man har förändrats bara på 2 år, haha. På ett bra sätt dock ;)


Här är lite minnesbilder från Rom, vissa är mina och vissa är lånade från Sara och Mms Crêpe.





















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0