Försök till räddning

Nu har jag faktiskt skaffat mig ett friskis-kort och var idag på ett pass! Och nej, det är inte det som är räddningsförsöket ;) Även om man kanske kan tycka att det kan likna det då jag inte tränat på 1,5 år och då jag antagligen såg ut som en strandad säl under mina armhävningsförsök där på jympagolvet. Det kändes som till och med mina nya träningsskor himlade med ögonen åt mig och undrade vem de hamnat hos. Men det blir faktiskt bara bättre tänkte jag åt skorna :)

Räddningsförsöket är istället av vår nyinköpta persilja. Efter en dag i köksfönstret var den helt uttorkad och var utom räddning. Det blev nödslakt på den och det som inte var krisptorrt åkte i middagsmaten. Tidigare har jag räddat en citronmeliss som en av våra gäster använde i efterrätten på nyår och med lite omsorg och blomstra-näring så är den idag riktigt stor! Vi får se hur det går med den skövlade persiljan....

Citronmellisen blomstrar!


Persiljan är då lite ledsnare...


Men det finns hopp! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0