Dumplingsdiss


Det blir att jag lunchar lite mer ute när jag är här på kontoret då de flesta andra gör det. Man vill ju inte bli lämnad ensam i lunchrummet riktigt och ibland kan det ju locka när man kanske själv har en oinspirerande matlåda. Jag har nog hittills bara hissat matställen så här kan jag dissa ett också! ;)
Vi var på Potstickers som är en dumplingskedja som öppnat på några ställen i sthlm, bland annat då i Hornstull. Dumplings är förövrigt ganska likt gyoza, fyllda degknyten men som i det här fallet är stekta på botten men i ångkokade ovanpå.


Potstickers var i alla fall överskattat, otroligt seg personal och väldigt ojämn kvalité. En lunch med 8 stycken dumplings kostade 88kr utan ris, tillbehör eller dryck. Många av mina kolleger klagade på att de inte ens blev mätta och det tog lång tid att få maten. Tydligen var ankfyllningen riktigt äcklig dessutom :( Jag tog nudelsoppan för samma pris som då också hade 3 dumplings i sig och det var nog höjdarkortet, den var faktiskt jättegott! Starkt, smakrikt och fläskdumplingsen med ingefära var goda :) Det hela kändes dock väldigt fryst och uppvärmt i micro så undrar om det inte var en hel del smakförstärkare i, hm hm hm... synd för jag gillar verkligen dumplings :(



Snart ska jag strax vidare till Ramböll på öppet hus, middag och mingel. Jo tack nu ska de fiskas bland de nyutexade ;) Ska bli riktigt spännande i alla fall att få se deras kontor och mingla lite. Få se vad de bjuder på till middag? Har hört att det ska finnas vin ;)


Det kommer antagligen inte vara så många larkare där direkt, snarare massor av ingenjörer ;) Jag har på mig min nya fågeltröja så jag kanske sticker ut som lite arty ;)


Jag hittade ingen bild på den men här är samma mönster fast som klänning. Är i princip samma fast utan kjolen då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0