Dagen då våren kom till stan


6 plusgrader och sol, den sista snön smälte sakta bort idag från innerstadens gator. På eftermiddagen hade va LA-fika med kardemummabullar från Fabrique. Det är tur att det funnits fina saker med den här dagen för exjobbsmässigt är denna dagen den första som jag faktiskt kännt mig förvirrad och lite ångestfull. Det där med handledning är ju inte bra alltså ;) I alla fall inte om man har en handledare som pratar om att orden man skriver "ska vara som lysrör i mörkret".
Det där med forskande alltså...jag skulle bara vilja säga - "jag vill ta examen såatteeeeeh....kan du inte säga vad du vill att jag ska göra så snabbare vi på det hela!

Oavsett så var jag ute och kollade in mitt torg som jag, fortfarande tror men vem vet, ska använda färgsättningsteori praktiskt på. Det var verkligen vår i luften, känns så himla skönt!

Solstrålarna torkade sakta upp staden


Nu orkar man stanna upp och se detaljer när man inte fryser så hemskt




Allt blir finare i vårljus!




Prunusen har knoppar!



I Tanto och Rålambshov var det dock isvattensjöar




snöfria tack och solskydden nere, goda tecken :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0