Påsklov?

Skärtorsdagen. Dag före röd dag. Kontoret stängt. Med exjobb så blir man ju emellertid aldrig riktigt ledig, det är ju kruxet med att plugga det. Så nu sitter jag alltså hemma och försöker jobba lite istället men det finns som vanligt tusen andra saker som är roligare här. Känner mig dock ganska pigg med den starka vårsolen som skiner in i lägenheten och det faktum att jag somnade i soffan vid halv åtta igår. I förrgår var vi på kths stora kårspex på södra teatern på mosebacke och med 4 timmar föreställning kom vi hem lite sent så jag behövde väl ta igen det. Fantastiskt bra spex förövrigt, bland det bästa jag sett, väldigt snyggt och påkostat. Den gamla teatern gjorde allt ännu bättre med sina sammetskappor och balkonger, tänker på vår skolaula och blir avundsjuk ;)


Det fina och farliga med att vara hemma är att man kan dra ut på frukosten och faktiskt läsa igenom DN. Var ett jättefint reportage i Bostadsdelen om Gunnar Kaj, han som gör blomsterdekorationerna till nobelmiddagen bla, och hans blomsterfyllda torp i Roslagen. Nu längtar jag ut på landet, vill klappa lammungar och plocka vitsippor i björkhagar.

(Originalfoton av Thomas Karlsson, DN)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0