Gallerialördag

När vi vaknade i lördags var det ju bara så grått ute, snöade till och med. Efter en lång frukost blev det en innedag i Liljeholmens galleria med lite vårhandling, som då inte matchade vädret. Vi åkte till Liljeholmen för att få lite variation, city har man varit så otroligt mycket och det är alltid överpackat med folk. Det var mycket större än vad jag trodde, har aldrig riktigt varit där tidigare. Men som alltid med gallerior så blir ju övriga utemiljöer väldigt döda, inga uteserveringar, inga butiker, allt är i gallerian.

 

Jag köpte lite nya och neutrala vårkläder i alla fall :) kände jag behövde uppdatera min garderob med något som inte var blommigt eller prickigt. Blev en gul t-shirt med sidendetaljer, vitt linne med lite piff, svart kjol i stil med de jag brukade ha för några år sedan fast lite längre och lite vuxnare ;) samt ett par vårskor i svart mocka. Gillade verkligen skorna, känner mig som Madicken i dem :)

 

Jag hittade även en kul bok på Myrorna för 50:-, nämligen Trädgårdsmöten på Rosendal. Den handlar om den utställning som bland annat Lars krantz och Ulf Nordfjell gjorde på Rosendals trädgårdar 1998. Vi har i skolan tidigare fått berättat lite om den i en föreläsning förra våren så tyckte det verkade jättespännande att läsa om :) Finns massor av illustrationsplaner och planteringslistor ^^

 

Krille han hittade minst lika mycket som mig han. Med nya tröjor, brallor och ny vårjacka blev det till att rensa garderoben sen. Blev två kassar till en glad Stadsmission :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0